lördag 15 oktober 2011

Morgon med alarmstrejk

Dags att köpa ny alarmklocka! Ännu en gång strejkade alarmet och jag vaknade av att dottern dök upp i sovrummet en timme efter det att jag egentligen skulle ha gått upp. Det var bara att kasta på kläderna på både barn och sig själv och sedan sticka iväg med en hastig fart. Sån tur att man har ett gäng med "bars" så att man slapp hungra ihjäl, som det nu var kunde jag tugga i mig en sån under bilresan till jobbet. Värre var det med lilla Snufflan som saknade morgonritualen med musik och en skvätt välling. Inte roligt att i hast lämna ett ledset barn på dagis:( Glömde dessutom att ta med frukt till lekis :(
Borde förstås ha köpt ett nytt alarm för länge sedan då denna har strejkat åtskilliga gånger nu, men underligt är det, att den funkar för det mesta, men inte ibland.

På jobbet har det varit ovanligt lugnt idag. Sitter i servicedisken nu och har inte sett till en själ på ett bra tag. Bara en halvtimme kvar till stängningsdags och sen är det dags att åter skynda till simhallen för en halvtimmes simning. Har egentligen ingen lust idag men borde förstås, speciellt som jag inte kunde avhålla mig från att äta en minitoblerone på fikarasten. Igår var jag i alla fall duktig och simmade två kilometer då jag hade friskvårdstimme. I måndags var det skönt att simma, då fick jag en längd för mig själv. Men sen har jag fått trängas med flera andra i samma smala längd och det förtar njutningen en aning, tyvärr!

Imorgon bitti är det så äntligen dags att sätta upp utställningen om Ester på Västerås stadsbibliotek. Det ska bli kul! Tyvärr får jag bara tillgång till två montrar istället för tre då låset försvunnit från den tredje. Det är lite synd, för det gör att utställningen blir mindre än jag tänkt. Men det får gå ändå. Har även bokat tid för en fortsättingsutställning på filialen i Bäckby. Det blir med början den 31 januari och där finns det större plats att breda ut sig med hela 5 montrar.

Datum för Bokcirkel är också bestämt! Vi kommer att träffas första gången söndagen den 20 november, så får vi se sen hur vi lägger upp det. Ska bli kul att träffa fler medlemmar i "Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!