fredag 26 november 2010

Vägledning och förberedelser

I dag höll jag i min andra gruppvägledning på praktiken, och det gick lika bra som förra gången. Mycket positiva och trevliga ungdomar! Hoppas att jag lyckades med att vidga lite vyer också... Skrev också lite på handledaravtalet och fixade ihop uppgift 4. Börjar känna mig lite lugnare nu... 8 enskilda samtal kvar att göra och en gruppvägledning till. Sen är det uppgift 6 då, som kan bli lite klurig, men det ordnar väl sig... två veckor kvar innan kursen är slut.
Efter det har det varit fullt sjå med att handla, adventspynta, Sinterklaaspynta och förbereda mat och tårta till imorgon. Då sker sista firningen av Yrhättas födelsedag. Nu är nämligen både farmor och faster här på besök från Holland så då gäller det att passsa på. Mormor och mostrarna kommer också...
Sen är det inte många dagar kvar till S:t Nikolaus som kallas för Sint Nikolaas eller Sinterklaas i Holland. Vi firar det inte så mycket numera men lite pynt blir det som pojken snodde ihop som liten, och vi övar förstås på alla Sinterklaas sånger som vi ska sjunga när vi ställer fram skorna den 5 december. Om man sjunger fint och har varit snäll brukar Sinterklaas skicka någon av sina många Svarte Pettrar att lägga en liten present och lite pepparnötter i skon även till de små svenskholländska barnen, så det hoppas vi förstås på...

Min stora pojke när han var riktigt liten, tillsammans med en glad Piet som
kom hela vägen till Stockholm för att träffa lite svenskholländska barn.
Många år sedan nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!