måndag 22 november 2010

Nu är det mycket...

Har varit i Stockholm under helgen, på en studerandekonferens med Lärarnas Riksförbund. Mycket intressant, lärorikt och förnöjsamt. Konferensen med Lärarförbundet i våras var också väldigt bra och trevlig så det blir svårt att bestämma sig för vilket förbund man ska välja i vår, är ju dubbelmedlem för tillfället. Löjligt att det ska finnas två olika lärarförbund, nog borde man väl kunna samsas i ett enda förbund. Ja, ja, jag behöver inte bestämma mig ännu.

Det var roligt att komma hem också för jag saknade förstås mina älsklingar när jag var borta. Flickorna hade varit på julpyssel med sin pappa och tillverkat diverse kufiska julskapelser... och sonen hade skött sitt ff ansvar med bravur, skönt!

Idag har jag hållit i den första gruppvägledningen (av 3) som jag har i uppgift att utföra under praktiken och det gick alldeles utmärkt. Eleverna var underbara och tidsschemat höll förvånansvärt bra, skönt det också! Har också fått en liten intervju med en av skolans specialpedagoger angående elever med särskilda behov så nu kan jag fullfölja de uppgifterna som handlade om det också.

Imorgon blir det full rulle på gymnasiemässan och sen gäller det att uppdatera sig på all infomation angående alla 29 skolor, det lär väl ta ett par dagar... ska även släpa dit sonen på eftemiddagen. Visserligen går han bara i åttonde klass ännu, men det kan vara bra att han får en liten uppfattning om skolorna och programmen redan nu. Och lite ökad motivering till skolgången är aldrig fel...

Det blir mycket jobb och plugg framöver, jag kör hårt ända in till sista dan av kursen. Julen får vänta till vecka 51 men DÅ ska det julas desto mer. I helgen blir det dock lite festligt då både mormor, farmor, faster och moster kommer på besök för att fira den lilla 5-åringen en sista gång.

1 kommentar:

  1. Ja det låter som att det är mycket nu. Pust. Men det är väl så det ska vara den här tiden på året. ;)

    Stor kram
    M I N D I
    ... som kikar in till alla i julswappen :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad så blir jag glad!