tisdag 30 november 2010

Sen i lördags...

I lördags började jag dagen med att simma medan Yrhätta var på simlekis. Det gick väldigt bra, simmade i full fart hela halvtimmen och var så nöjd med mig själv. Tyvärr visade det sig senare att jag fick en inflammation i höger axel så nu är även mitt enda "säkra" sportalternativ osäkert. Känns tråkigt att vara så begränsad i sitt rörelseschema, jag som verkligen behöver röra på mig, suck! Klart att jag kan fortsätta simma ändå men det känns inte som att det gör så stor nytta om jag bara ska såssimma. Jag vill ju ta i så jag blir trött!

På eftermiddagen kom släkten på besök och vi hade vår sista firning av Yrhättas födelsedag, en trevlig liten tillställning! Tack alla ni som kom och förgyllde vår dag! Gjorde dock så mycket lasagne att jag nu får äta det varje dag till lunch för frysen blev proppfull av lunchlådor. Sedan mumsade vi på denna rosa skapelse också...





Idag har jag haft 5 samtal, three to go... och imorgon har jag min sista gruppvägledningsträff. På fredag är det dags att försöka knyta ihop säcken och koppla all min nya lärdom till den litteratur vi har läst på kursen... Hur nu det ska gå till! Den kritik jag har fått hitintills har handlat mycket om att jag varit lite för snabb... och att jag inte vågat konfrontera tillräckligt mycket. Lite som vanligt alltså. Men det gick bättre på slutet som tur var.

Idag har jag även fått en ny bekantskap och jag hoppas att vi ska bli goda vänner och ses ofta i framtiden.

I morgon är det 1 december och dags att börja öppna alla luckor och paket i våra adventskalendrar, så spännande! Till och med jag har ju en egen paketkalender i år, tack vare
julzwappen och min egen hemliga tomte. Nedan flickornas paketkalendrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!