torsdag 9 december 2010

Praktikexamination

Jippey! Jag blev godkänd på praktiken. Skönt att ha den kursen avklarad! Då är det bara uppgift 3 och uppgift 6 kvar som ska fixas före måndag, men det ska väl ordna sig förhoppningsvis. Imorgon blir det plugg på biblioteket hela dagen tillsammans med två studiekamrater för att göra färdigt uppgift 3. Den sista uppgiften får jag fixa på Söndag. Sen Stockholm i 3 dagar innan det blir JULLOV!

Idag har jag också bytt ut alla våra ca: 50 biblioteksböcker till ca: (bara) 40 stycken nya böcker, både till mig och barnen förstås.Tänker att jag ska hinna läsa lite de 4 veckor jag är julledig så att jag inte slappar av helt från studierna, då kan det kanske bli svårt att komma igång igen. Men vi får väl se hur det går med det... inga måsten under dessa veckor. Viktigast är att jag får känna mig ledig för det behöver jag verkligen. Min stackars hjärna har gått i karusellfart den sista tiden så här behöver vilas.

Förra julen fick jag av min mor en så käck julkruka som har stått och väntat ett år på att användas. Men idag har jag planterat en fin liten julgrupp i den och av bara farten fixade jag till ännu en liten grupp i en gammal korg som jag hade. Tyvärr läckte den, men med ett litet fat inunder så får det duga. Söta blev de i alla fall!

Finaste julkrukan!

Söt julgrupp med läckande korg, hmmm!

Nu är mitt julfönster nästan färdigt, gardinerna får
jag dock byta nästa vecka när mitt jullov börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!