söndag 5 december 2010

God morgon!

Nu måste jag bara blogga en liten stund fast det är meningen att jag ska plugga! Satt uppe lite föör länge igår, slog in nyhandlade julklappar till min lilla änglaskara och fint skulle det bli. Uppslukas lätt av det som är trevligt, så det blev sent. Och då hade jag ännu inte hunnit kolla mail och julswapp så när det var gjort var det riktigt sent. Tyvärr hade jag glömt att jag tidigare under dagen tömt x antal tvättkorgar i min säng som nu var så full av kläder att det inte ens gick att skuffa över dem på ena sidan. Så det var bara att sätta igång och vika så att jag sen kunde organisera kläderna i lite olika högar så att lilla jag också fick plats i sängen. Sen var klockan över 3 på natten... inte så bra, jag som lovat mig själv att gå och lägga mig tidigare så att jag ska orka plugg och barn och livet i allmänhet. Dessutom tjatar jag jämt på exet att han måste läggga sig tidigare, hmmm. Inget gott föredöme har jag varit den sista tiden. Men jag får skylla på generna, har hört att min mormor också alltid levde om dygnet runt veckorna före jul för att få i ordning allt till den stora dagen.

Men nu ska jag skriva det som jag var så ivrig att skriva om. jag fick frukost på säng i morse!!! Professorn hade tråkigt och tyckte att jag snusade alldeles för länge, han är ju van att jag är uppe med tjejerna i ottan i vanliga fall så han kom upp med en frukostbricka. En något underlig blandning kanske - Vaniljyougurt med Allbran, ett glas med jordgubbsyoughurt och ett glas oboy! Men vilken omtanke och gott var det också! Visserligen vet jag ju att det var en fin muta för att han ska få lov till att sitta vid datorn hela dagen, men den var välkommen ändå, jag brukar få ge order om "mutorna" i vanliga fall.

Flickorna då tänker ni, var tog de vägen. Jo, de var med pappa hela dagen igår så att jag kunde ge mig iväg på årets första julshopping (den blev dyr!) och sen har de sovit över där i natt så att jag ska kunna plugga idag. Saknar de små liven oändligt men har under gårdagen inte bara julhandlat och slagit in julklappar utan även hunnit röja undan lite gamla leksaker och skräp så att man kan se vårt slitna vardagsrumsgolv. Va! Leksaker i vardagsrummet tänker ni nu... ja, då exet och jag skilde oss och jag blev ensam med småtjejerna så omvandlade jag stora rummet här nere till ett stort lekrum och en av rummen där uppe fick bli ett litet TV-rum. På så vis kunde tjejerna vara nära mig hela dagen och lilla gosan slapp att ta sig upp och ner för trappan. Det har fungerat fint men nu när lillpluttan fått bättre balans och hunnit bli hela 3 år så funderar jag på att knycka tillbaks vardagsrummet igen, kanske till våren. En ny soffa och tv vore inte helt fel och ett litet vänligare synintryck. Det blir som sagt rätt rörigt när flickorna får regera här nere!
Nu blev det långbloggat i alla fall, tur att jag skriver fort! Ha det så bra idag och kolla in dessa jättefina tändsticksaskar som jag fick i dagens julswappspaket.



De är sååå fina. Min tomta är en riktig pysseltjej och jag önskar att jag fick lära känna henne på riktigt, vilken inspiration. Har dock lite dåligt samvete eftersom jag själv inte hann pyssla ihop lika fina saker i mitt julswappspaket. Jag gillar ju också att pyssla och göra fint! Tyvärrr fick jag reda på det här med julswappen så sent att ingen tid gavs till att pyssla ihop något då jag ju måste plugga så mycket och dessutom vara på praktiken och allt annat med barn och hus och hem. Ja,ja, nästa år ska det bli annat av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!