söndag 26 december 2010

Mellandagar

Ja, nu har vi firat julafton och dessutom hunnit pusta ut efter julklappsstormen ett par dagar. Har något så när lyckats röja plats för de nya ägodelarna och välkomnat våra nya familjemedlemmar, systrarna Saga och Lotta som satt ute på trappen och behövde ett nytt hem.

Nu sitter "alla" flickorna och tittar på Pippi med varsin Pippi-docka i knät. Mysigt att ha soffan och Tv.en här nere i vardagsrummet igen. Nu när Lillgosa kan gå stadigt i trappan har vi flyttat ner vardagsrummet hit ner igen, och sovrummet däruppe har fått bli lekrum och gästrum igen. Men halva vardagsrummet får fortfarande agera lekkammare förstås, annars får vi inte plats med Barbiehus och pysselskåp.

Nu vill jag bara ha en ny soffa och en ny TV här nere (och ungefär 50 saker till + ett nyrenoverat hus) så är jag nöjd sen :)

Julen var lugn, fin och trevlig. Tack kusin med fina familjen för julbesöket, så trevligt att ha er här. Vi gjorde så mycket god julmat att jag inte kom mig för att ta fram hälften av allt det andra goda som jag hade planerat att vi skulle stoppa i oss, fast det kanske var lika bra det :) är fortfarande mätt!

Till nyår tänker vi oss "hem" till mor i södra Dalarna, det ska också bli riktigt trevligt! Finns det någon som har koll på vart man kan köpa stora tomtebloss? Vi brukar köra med det istället för fyrverkerier, alldeles lagom för småbarnen. Tyvärr har det blivit svårt att få tag på de senaste åren.

Tomten kom på natten och fyllde våra julstrumpor med mandariner och julprydnader.
Barnen fick även varsitt paket!


 Årets julgran och paket hög.



 Lillgosa och Lotta åker pulka.


 Yrhätta och Saga på väg att fara ner för backen.


Kulbanan var nog den "kulaste" julklappen!

1 kommentar:

  1. Tack själv för att vi fick komma och fira jul med er - det var kul! Och ja, det var nog bra att inte all maten kom fram! ;-) Mycket mat var det - och gott var det också! :D Nu gäller det att försöka ta tag i sitt nya liv igen med mer träning (eller träning överhuvudtaget...) och mindre mat och godis. Undrar när jag ska få ork och energi till det igen. Kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad så blir jag glad!