söndag 20 november 2011

Söndagskväll...

...och jag har just ägnat mig åt att söka ett arbete, samt skrika lite åt min dumma dator som mitt i detta lagt av två gånger. Det är något med bildskärmshanteraren som inte funkar och då stänger den bara av sig rätt som det är. Dock aldrig två gånger i följd förut, dags att köpa en ny dator igen förmodar jag :/ Önskar dock att att jag finge stanna i mitt nuvarande arbete som jag trivs så bra med, men ett vikariat är ett vikariat. Vore ju också guld om jag kunde få ett jobb i min hemkommun så jag slapp pendla...

Idag har jag verkligen märkt hur lite jag kommer ut och roar mig. Det var äntligen dags för Lotta-bokcirkeln att träffas för första gången och inför detta förberedde jag mig som inför den värsta förfest med påföljande party! Började med att grogga lite för mig själv (nåja, med cocacola då alltså...) och dansa tillsammans med flickorna (med barnen alltså... och till julmusik (!) men i alla fall! Ja, sen duschade jag och rakade benen (ja, det var liksom dags för det ändå). Så kom jag då iväg och träffade 4 trevliga tjejer på trevligt café och även om nu klockan bara var fem, så skulle man ju kunna inbilla sig att det var nattsudd det var frågan om, med tanke på det täta mörkret utanför. Men sen slutar likheterna med utekväll...
Det blev i alla fall en genomtrevlig stund med gott fika och massor av mysigt Lotta-prat. Vi bestämde att vi ska träffas igen den 29 januari,  den 25 mars och den 20 maj. Vi läser fyra böcker åt gången och har då lite fokus på tidsanda och förändring. Vi tänkte också att det vore bra om vi tar med oss två frågor var från varje bok, ett kul sätt att återuppleva läsningen. Bokcirkeln välkomnar alla som har ett intresse för Lotta-böcker. Sen hann vi även att omtala lite andra författare och jag fick en hel del tips på ljudböcker som jag kan lyssna på under mina dagliga pendelresor :) Tack för det!

Under helgen har vi, jag och flickorna, också varit på julpyssel på barnens gamla dagis. Yrhätta var så glad åt att träffa sin gamla fröken. Väldigt trevligt av henne att bjuda barnen till dessa träffar som alltid är lika roliga. Fast Snufflan tyckte att det var lite väl mycket människor där och undrade ganska snart om vi inte skulle åka hem till vår egen lugna vrå... Men sen vande hon sig och barnen gjorde många fina julkort och varsin käck liten tomte som de var väldigt stolta över.



Imorgon jobb igen... det känns så där. Helgen har gått fort som alltid, för fort. Men jag har ändå lyckats återhämta mig lite och är inte lika trött som jag var i slutet av veckan. Julswappen är en daglig inspiration, en vardagslycka i liten skala, som jag är mycket glad åt. Mitt paket är färdigställt och ivägskickat och jag hoppas att det kommer att landa mjukt i mottagarens sinne...



Sonens "paket" kalender är också färdig, den fick bli anspråkslös i år, han börjar ju bli vuxen så smått och uppskattar den inte på samma sätt som förr. Men en liten en, för traditionens skull, blev det i alla fall. Flickornas paketkalender är ännu inte färdig, där fattas det ett par paket ännu... hoppas att jag kan ta en långlunch någon dag, vet en så mysig butik där jag säkert kan finna precis det som fattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!