torsdag 3 november 2011

Pysselbehovet smyger sig på...

Vet inte vad det är med höstmörkret, men suget att pyssla har vaknat igen, liksom alltid om höstarna. Pågrund av tidsbrist har det de senaste åren inte blivit så mycket pyssel ändå. Det brukar stanna vid att jag lystet går och pillar på Panduros sortiment, lusläser katalogen och köper in ett och annat material - som sen blir liggande... Jag behöver rätt mycket tid och inspiration när jag pysslar, får jag inte det så blir det ingenting istället.
Livet består av prioriteringar - fast den lilla tid jag har över räcker knappt till att ens prioritera på. När alla måsten är gjorda är tiden slut... eller orken.

Nåja, nu har jag i alla fall klämt in både julswapp och Lotta-utställning i höst vilket livat upp enormt, och så bokcirkeln som jag verkligen ser fram emot. Men trots allt, jag suktar trots detta efter papperspyssel då förberedelserna till utställningen gav mersmak. Såg att det ska vara en pysselworkshop i Stämpelhuset den 25 november. Kanske skulle jag kunna gå på den... hoppas, hoppas att det går. Vill väldigt gärna gå på deras scrapbookingkurser också men har missat höstens omgång. Hoppas att de kommer tillbaka i vår, och att jag har möjlighet att delta då. Missade även Stämpel och Scrapyran i Växhuset - men det kanske var lika bra. Det hade nog blivit väldigt dyrt att gå dit eftersom jag inte kan låta bli att köpa... och sen inte har tid att använda det jag köper. Sen måste jag ju lära mig scrappa på riktigt också... jag pysslar mest på förskolenivå :)

Samtidigt är det så mycket annat jag vill göra. Simma mer, lära mig crawla, och naturligtvis ha mer tid att vara tillsammans med barnen och göra det som de vill. Varför har inte dygnet fler timmar - och varför måste man sova? Som vuxen åtminstone skulle det vara bättre om man inte behövde kasta bort en massa tid på sömn. Bäst att jag minns detta när jag blir gammal och sitter och har tråkigt. För det måste jag säga, tråkigt det har jag aldrig, vem har tid till det?

På jobbet var det också full rulle idag. Vi hade friskvårdseftermiddag och hann med att både äta lunch tillsammans för att sedan spela brännboll, gå en härlig promenad runt en vacker golfbana och till sist ägna oss åt teambuildning på fem olika stationer med diverse uppgifter att lösa. Mycket trevligt alltsammans och vädret gick inte heller att klaga på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!