onsdag 9 november 2011

Födelsedag...

vackert färgade ballonger 03 - vektor material

Dags för vår älskade lilla Yrhätta att fylla år igen. Grattis lilla gumman! Minns att jag bloggade om detta förra året och tyckte att tösen blivit så stor. Nu går hon i förskoleklass, har hemläxa varje vecka, har tappat sin första tand och idag blir hon 6 år. Tänk vad tiden går! Och tänk så frisk och stark hon är nu. Hon som jämt var sjuk som liten, infektionsskänslig och barnastma - levde på bara välling under långa perioder. Nu äter hon allt utan att kaga, ju konstigare och starkare rätter desto bättre. Vad roligt det är att se sina barn utvecklas. Det är inte utan att jag är stolt över mina skatter!

Just nu förbereds kvällens lilla firning där hemma. Yrhätta har själv valt tårta och så blir det förstås några små paket att öppna. Tyvärr ingen större baluns då dagis och arbetsdag varit lång och tjocka släkten är upptagen på annat håll. Men på lördag blir det ju i alla fall barnkalas! Om ett par veckor far vi ner till mormor och då får vi passa på att fira flera missade födelsedagar och förhoppningsvis även ett framgångsrikt tillfrisknande av en mycket när och kär person.

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till Nienke! Lena hade ju skrivit att hon fyllde år 111111 på FB så jag grattade i förskott där, nu får jag gratta i efterskott istället... Ja, tänk vad åren går och vad stora ens barn blir! Skönt att lillstumpan (storstumpan!)får vara så frisk nuförtiden! Hoppas hon får ett roligt kalas på lördag. Krama om henne från oss här i Falun.

    Kram//

    Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack, det ska jag göra! Sitter just och planerar kalaset för fullt, det blir nog kul!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad så blir jag glad!