lördag 26 november 2011

Helg igen...

Den här helgen började med full fart... började med att i fredags kväll gå på pysselkurs på Stämpelhuset. Fick där  stifta bekantskap med årets julstämplar, jätte"kuliga" julhelgen Älge. Sen fick vi sen en demonstration av ett trappkort och en aftereight-automat som vi sen fick pyssla ihop. Blev riktigt bra! Det var roligt också förstås och så bjöds vi på härlig ostbricka, mums :) Hoppas att jag har möjlighet att närvara vid nästa kurstillfälle också...



Idag har jag varit med Yrhätta och simmat, crawlen börjar på att gå lite bättre nu. Forsade förbi de andra motionssimmarna riktigt duktigt :) (slickar mig  som en belåten katt:)) Yrhätta har lärt sig att crawl/hundsimma flera meter och dyka ner till botten av mellanbassängen för att hämta upp "sjögräs". Mammas duktiga flicka. Dessutom tyckte simfröknanra att det skulle vara bra om hon flytttade upp på steg två efter jul, så att hon för lite större utmaningar. Stolt som en tupp är jag förstås :) och Yrhätta också :)

Sen har jag pysslat lite till och försökt att städa och sortera mina pysselgrejer så att jag ska veta vad jag har. Adventsstjärnor och ljusstakar har vi placerat ut nu på kvällen medan lilla Snufflan själv satt som ett litet ljus och tittade på U-tube videos med Luciaföreställningar.

Låt det brinna, låt det brinna, ljuset som du tänt, låt det brinna, låt det brinna, ljuset i advent...

brinnande ljus, ljus, objekt, brand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!