lördag 3 december 2011

Lördag...

I dag en lugn dag hemma... efter att vi har åkt på Öppet hus på en gymnasieskola, eller i alla fall det som vi trodde skulle vara ett Öppet hus. För andra gången denna vecka tog vi nämligen fel på dag. Första gången för att jag tittade fel i almanackan, och andra gången för att professorn skrev fel i almanackan. Hå hå ja ja, så är det att vara en förvirrad tok! Nåja, det kommer ännu ett Öppet hus i januari och nu har vi kollat upp tiderna ordentligt. Hoppas bara att vi inte glömmer det då :/

Yrhätta har haft simavslutning och flyttats upp på steg två. Så duktig är vår lilla stjärnöga. Dyker så fint och hämtar "sjögräs" på botten och hundsimmar flera meter. Nu hoppas vi bara att hon ska knäcka koden till bröstsimning nästa termin.

Annars har vi städat lite, flickorna har sytt lite grann och lekt en hel massa. Själv fick jag tid att pyssla en stund medan tjejerna tittade på barnprogrammen. Det blev ännu en After eight-automat som jag ska ta med till jobbet och stoppa in i vår julkalender som vi har där. En av kollegerna föreslog att vi skulle använda de skåpluckor som står i matrummet till en julkalender, stoppa in var sin sak i luckorna och så öppna en varje vardag. Det var väl mest på skoj men den första december stod det ändå en kakburk i den första luckan. Den andra december fanns det dock ingenting och det kändes ju tomt så jag tänkte att jag skulle stoppa in lite goda After eight i måndagens lucka. Kanske kan det uppmuntra kollegorna att göra detsamma :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad så blir jag glad!