måndag 5 december 2011

Det snöar!!!

Ja, nu har det äntligen börjat snöa även här i Mälardalen. Det började redan på eftermiddagen lite smått när jag körde hem från jobbet och nu ligger det redan några centimeter snö på backen. Ska bli kul att se om det stannar kvar tills i morgon bitti. Men jag tror det, för det är kallt ute.

Blir det slädföre tills imorgon tro?



Tyvärr är det inte bara roligt, eftersom jag pendlar till jobbet känns det också en aningen nervöst. Som tur är har jag fått lov att flexa en timme i morgon bitti eftersom vi firar Sinterklaas-morgon. Skorna står redo med morötter till Sinterklaas vita springare och en teckning av Barbapapa till Sinterklaas.
Visserligen har han väl inte själv tid att ta sig hit under natten eftersom han har fullt upp med att rida runt på de Nederländska hustaken. Men en Svarte Piet kan han nog sända hit i alla fall, med tanke på hur vackert barnen sjöng för dem när de "satte" skon nu på kvällen.





Flickorna har pysslat ihop varsin Svarte Piet!


Stolta!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad så blir jag glad!